مجله همراکت

رنگهای مختلف پورت USB به چه معنا هستند؟

رنگهای مختلف پورت USB به چه معنا هستند؟

فهرست مطلب

هرکسی که امروزه از رایانه استفاده می کند به نوعی به پورت USB نیاز دارد، این پورت ها به نوع اصلی تقسیم میشوند پورت های قدیمی USB-A و پورت جدیدتر با نام USB-C شناخته میشوند. ما به همه ی رنگ های USB از جمله قرمز،سفید، آبی، سیاه و سایر رنگ ها در این پست نگاهی خواهیم انداخت که معنای واقعی این رنگ ها چیست و چه کاربردی دارند؛ در بیشتر موارد رنگ پورت USB نشان دهنده نسخه پورت است، اما موارد استثنائی نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

رنگهای مختلف پورت USB
رنگهای مختلف پورت USB

پورت USB سفید (White)

رنگ سفید در پورت USB نشانگر آن است که ورژن آن USB 1.0 است، این پورت از سرعت انتقال کمتر از 1.5 مگابیت بر ثانیه یا 12 مگابیت بر ثانیه در پهنای باند کامل پشتیبانی می کند. شما احتمالاً فقط در یک کامپیوتر قدیمی با این پورت روبرو خواهید شد.

پورت سفید USB
پورت سفید USB

پورت USB آبی (Blue)

این رنگ مرسوم برای درگاه USB 3.0 است و یکی از اصلی ترین راه های تشخیص آن از درگاه های دیگر حتی کابل های آن استاندارد نیز رنگ آبی آن است. این درگاه ها از سرعت تا 5 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می کنند.

پورت آبی USB
پورت آبی USB

پورت USB آبی فیروزه ای (Teal Blue)

پورت USB 3.0 و USB 3.1 به هم شبیه هستند، این پورت از سرعت انتقال تا 10 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی میکند، از آنجا که این پورت ها سریع هستند، می توانند برای اتصال دستگاه هایی که به سرعت انتقال زیادی نیاز دارند، ایده آل باشند.

پورت آبی فیروزه ای USB
پورت آبی فیروزه ای USB

پورت USB قرمز (Red)

وقتی پورت USB قرمز است، نشانگر این است که پورت USB 3.2 است. این نسخه از سرعت انتقال سریعتر تا 20 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی می کند این سریعترین سرعتی است که پورت های USB تا امروز پشتیبانی میکنند، بسیاری از مادربردهای پیشرفته و جدید با چند پورت USB 3.2 همراه هستند.

پورت قرمز USB
پورت قرمز USB

پورت USB مشکی (Black)

پورت USB سیاه نشان می دهد که پورت USB 2.0 است و از سرعت انتقال کندتر تا 480 مگابیت پشتیبانی می کند، این درگاه ایده آل برای اتصال دستگاههایی است که به سرعت انتقال زیاد نیازی ندارند، مانند کیبورد یا موس، این درگاه امروزه هنوز در مادربردها عرضه می شود و هنوز هم برای بسیاری از موارد مفید است.

پورت مشکی USB
پورت مشکی USB

پورت USB زرد (Yellow)

برخلاف رنگهای دیگر پورت USB زرد در پورت USB نوع پورت را نشان نمی دهد بلکه نشانگر این است که این پورت همیشه روشن است، حتی اگر رایانه در حالت خواب یا خاموش باشد این برای شارژ کردن موبایل یا دستگاه های الکترونیکی شما مفید است.

پورت زرد USB
پورت زرد USB

گاهی اوقات، برای تشخیص نسخه و نوع پورت، رنگ کافی نیست!

اگرچه تشخیص نسخه پورت های USB از روی رنگ آن اغلب آسان است، اما رنگ آمیزی پورت ها از الزامات استاندارد نیست، برای مثال پورت زرد ممکن است همان پورت USB 3.0 باشد با این تفاوت که جریان الکتریکی حتی زمانی که سیستم خاموش میباشد در آن وجود دارد، همچنین برخی از USB 3.0 پورتها در سیاه رنگ هستند در چنین مواردی، یکی از راههای شناسایی نوع پورت این است که به نمادهای بالای پورت نگاه کنید پورتهای USB 3.0 دارای نماد SS در بالای پورت یا کنار پورت هستند.

علامت SS بالای پورت USB

همچنین اگر پورت دارای نماد SS 10 باشد ، به این معنی است که از سرعت انتقال 10 گیگابایت در ثانیه پشتیبانی می کند.

علامت SS10 بالای پورت USB
مطالب پیشنهادی
ثبت لوکیشن در برنامه Waze

ثبت لوکیشن در برنامه Waze

18 مهر/1402
بروزرسانی قیمت محصولات ووکامرس از طریق اکسل | بدون نیاز به خرید و نصب افزونه

بروزرسانی قیمت محصولات ووکامرس از طریق اکسل | بدون نیاز به خرید و نصب افزونه

30 تیر/1402
CMS چیست و چگونه به ما در مدیریت بهتر وب‌سایت کمک می‌کند

CMS چیست و چگونه به ما در مدیریت بهتر وب‌سایت کمک می‌کند

09 مرداد/1401
مزایا و معایب وب سایت های وردپرسی و اختصاصی

مزایا و معایب وب سایت های وردپرسی و اختصاصی

06 تیر/1401
مطالب پیشنهادی ازسراسر وب

3 thoughts on “رنگهای مختلف پورت USB به چه معنا هستند؟

  1. سلام مهندس دم شما خیلی خیلی گرم برای اطلاعات مفید و بروز شما متشکرم عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Tes

[quform id="1" name="مشاوره رایگان سئو و طراحی سایت"]